۲۴ مرداد ۱۴۰۰، ۱۶:۲۵

دبیر قرارگاه دانشجویی اربعین:

ثبت نام خادمی عتبات عالیات دانشجویان در قم آغاز شد

 ثبت نام خادمی عتبات عالیات دانشجویان در قم آغاز شد

قم-دبیر قرارگاه دانشجویی اربعین قم گفت: ثبت نام خادمین ستاد اربعین حسینی قرارگاه شهید علم الهدی سازمان بسیج دانشجویی استان قم آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا لرستانی با اشاره به بیانات امام خامنه ای در دیدار جمعی از موکب داران عراقی که ملت ایران و عراق را دو ملتی که جان و تن آنها به سبب ایمان به خداوند متعال و عشق به امام حسین (علیه السلام) یکی دانستند گفت: در راستای نشر فرهنگ ناب اسلامی و بلند عاشورا و اربعین حسینی بسیج دانشجویی استان قم برای سفر اربعین امسال آماده خواهیم شد تا دانشجویان استان قم را برای خدمت خادمی حرم مطهر امیرالمومنین علی (علیه السلام) تا کربلا معلی؛ حرم حضرت عباس (علیه السلام) و امام حسین (علیه السلام) اعزام نمائیم.

دبیر قرارگاه دانشجویی اربعین قم افزود: در این سفر با استفاده از امکانات دانشگاه‌ها و با بهره‌گیری از دانشجویان و اساتید، ستاد اربعین امسال را تشکیل خواهیم داد. با توجه به ابلاغیه و تمهیدات صورت گرفته در حال تشکیل کمیته‌های ده گانه ستاد که کمیته نخبگان اربعین حسینی، شناسایی مواکب استانی، مواکب خدمات بهداشتی استان، مراسمات، خواهران، رسانه و فضای مجازی، نظارت و ارزیابی، بین‌الملل، مالی، محتوایی و آموزش و خادمین هستیم.

وی با اشاره به ظرفیت خیرین استانی و دانشگاه‌ها و استفاده از تجربیات مسئولین سال گذشته ستاد اربعین دانشجویی ادامه داد: امسال از رهنمودها و بیانات امام خامنه ای (مدظله‌العالی) و علما پیروی خواهیم کرد. برای ما در این سفر سلامت زائرین و خادمان از اهمیت بالایی برخوردار است به همین سبب منتظر دستورات ستاد ملی کرونا و رده‌های بالاتر خواهیم ماند.

لرستانی تصریح کرد: با توجه به گسترش ویروس منحوس کرونا در ایران و عراق پیگیر تزریق واکسن برای زائرین و خادمان هستیم. برنامه بکارگیری خادمین به این ترتیب است که تعدادی از خادمان در موکب کریمه اهل بیت علیهم السلام استان قم و برخی دیگر در مواکب ایرانی‌ها در مرز ایلام داریم که باقی خدام برای ستاد عتبات عالیات کاظمین، نجف و کربلا خواهند بود.

دبیر قرارگاه دانشجویی اربعین قم با بیان اینکه این سفر زیارتی مختص دانشجویان دانشگاه‌های قم خواهد بود گفت: در حال حاضر ثبت نام ۵۰ دانشجو را آغاز کردیم که با توجه به تجربیات سال‌های گذشته در صورت علاقه‌مندی بیشتر پیش بینی می‌شود تا ۲۰۰ نفر افزایش پیدا کند. اعزام خادمین در بازه زمانی ۹ روزه از ۲۰ شهریور الی ۸ مهرماه خواهیم داشت. کاروان زائران برادران ما به صورت گروه‌های ۵ نفره و خواهران ما کاروان‌های خانوادگی خواهد بود.

دانشجویان استان قم می‌توانند برای ثبت نام برای خادمی یا زیارت وارد لینک https://survey.porsline.ir/s/rQxZwcY شوند و ثبت نام کنند.

کد خبر 5281951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha